Chciałam podzielić się swoim doświadczeniem. Brałam EllaOne dwa razy, w odstępie prawie roku. Za każdym razem dla dodatkowego zabezpieczenia, ponieważ podczas stosunku zsunęła się prezerwatywa. W obu przypadkach stosowałam też zwykłą antykoncepcję, ale za drugim razem zdarzyło mi się zapomnieć kilku tabletek w okolicy stosunku i zaczęłam panikować. Według moich obserwacji nie byłam wtedy w okresie owulacji i do miesiączki zostało tylko kilka dni.
Za pierwszym razem praktycznie nie miałam żadnych skutków ubocznych, może jedynie trochę większe zmęczenie i lekkie skurcze. Cykl później przebiegał normalnie i nie zaszłam w ciążę.
Drugi raz wygląda zupełnie inaczej. Od stosunku minęło już 16 dni. EllaOne przyjęłam trzeciego dnia po stosunku, kiedy udało mi się ją zdobyć. Miesiączka zaczęła się mniej więcej dzień później, zgodnie z terminem. Była normalna, może trochę obfitsza i dłuższa, trwała około pięciu albo sześciu dni.
Ale po zakończeniu miesiączki zaczęły się dziwne objawy. Mam dodatkowe skurcze, uczucie pieczenia w brzuchu w okolicy jajników, ból dolnej części pleców i mnóstwo gazów. Czasami czuję krótkie, kłujące bóle, ale nie są bardzo silne. Do tego lekkie zawroty głowy, nudności i zmęczenie.
Cała okolica brzucha, szczególnie za pępkiem, wydaje mi się dziwna, napięta, ciężka i obolała. Przez jeden dzień czułam się lepiej po długim odpoczynku, ale dzisiaj wszystko wróciło. Trwa to już około siedmiu dni.
Nie sądzę, żebym była w ciąży, ale na test jest jeszcze trochę za wcześnie. To uczucie napięcia w podbrzuszu przypomina mi nieco poprzednie ciąże, tylko jest znacznie intensywniejsze i pojawiło się bardzo szybko.
Po przeczytaniu tego wątku trochę się uspokoiłam. Podejrzewam, że to wszystko może mieć związek z EllaOne, ale wcześniej nigdy nie miałam takich objawów. Będę obserwować, co się dzieje, i postaram się wrócić z aktualizacją.
AKTUALIZACJA:
Nie jestem w ciąży. Dostałam już kolejną miesiączkę w terminie. Była znacznie bardziej intensywna niż zwykle, głównie obfitsza i z większym zmęczeniem. Pozostałe objawy stopniowo ustępują. Jestem przekonana, że miały związek z EllaOne.