Jakie są Wasze doświadczenia ze stosowaniem Gabapentin (Gabapentyna) w leczeniu bólu neuropatycznego albo w terapii padaczki? Czy zauważyliście poprawę w zakresie zmniejszenia pieczenia, kłucia, mrowienia, palenia lub innych dolegliwości nerwowych, a w przypadku padaczki – lepszą kontrolę napadów? Jakie skutki uboczne pojawiły się podczas stosowania, na przykład senność, zawroty głowy, zmęczenie, osłabienie, problemy z koncentracją, zaburzenia równowagi albo nudności? Czy początek terapii był dla Was trudny i czy organizm z czasem lepiej tolerował lek? Wasze opinie mogą być bardzo pomocne dla osób, które rozważają stosowanie Gabapentyny albo chcą lepiej zrozumieć, czego można się spodziewać po leczeniu.
Mam neuropatię obwodową i biorę Gabapentynę od około 8 miesięcy. Rano przyjmuję jedną kapsułkę 100 mg, a przed snem dwie kapsułki po 300 mg. W ciągu dnia ból jest do wytrzymania. Pracuję jako technik farmaceutyczny, więc przez wiele godzin jestem na nogach. Mam też chorobę zwyrodnieniową kręgosłupa, dlatego oprócz porannej dawki Gabapentyny biorę jeszcze jedną tabletkę mocniejszego paracetamolu i dzięki temu jakoś daję radę przetrwać dzień. Najgorzej jest wieczorem i w nocy, bo kiedy próbuję zasnąć, dużo bardziej skupiam się na bólu neuropatycznym i wtedy trudniej go ignorować. Mimo to uważam, że i tak jest lepiej niż wtedy, gdy w ogóle nie brałam Gabapentyny.