Co pierwsze podawać Ventolin i Nebbud?

Najpierw podaj Ventolin, aby rozszerzyć oskrzela, a następnie, po około 5–15 minutach, Nebbud, aby lek przeciwzapalny mógł skuteczniej dotrzeć do dróg oddechowych.

Temat jest powiązany z: https://medyk.online/lek/ventolin/co-pierwsze-podawac-ventolin-i-nebbud

Cześć, jestem tutaj pierwszy raz i bardzo liczę na Waszą pomoc, bo jestem kompletnie zielona w temacie inhalacji. Wczoraj w przychodni dowiedziałam się, że mój 5-letni synek ma zapalenie oskrzeli. Dostał antybiotyk Azitrolek, Flavamed i Fosidal, mimo że mówiłam, że kaszel jest suchy i męczący.

Wieczorem skończyło się na ostrym dyżurze, bo synek miał tak straszne ataki kaszlu, że aż wymiotował. W szpitalu zrobili mu RTG, bo lekarka obawiała się, że infekcja przeszła już na płuca, ale na szczęście nie. Powiedziano mi, że muszę robić w domu inhalacje, ale nigdy wcześniej tego nie robiłam i mam tysiąc pytań.

Lekarz zalecił podawanie Ventolinu (1 mg/1 ml, 0,1%) w dawce 1 ml + 1 ml soli fizjologicznej, trzy razy dziennie, a potem dwa razy dziennie Nebbudu (0,25 mg), również 1 ml + 1 ml soli fizjologicznej. Czy to są standardowe dawki? Przez ile dni podawałyście te leki swoim dzieciom? Nie mam tego zapisanego na karcie wypisu, a w szpitalu w tym całym stresie zapomniałam zapytać.

No i najważniejsze pytanie: który z tych leków powinnam podawać jako pierwszy – Ventolin czy Nebbud? Chciałabym to zrobić poprawnie, żeby maluch nie musiał się dodatkowo męczyć. Będę wdzięczna za każdą radę i Wasze doświadczenia! :blush:

Wydaje mi się, że to standardowe dawki, takie same miałam zalecone dla moich dzieci. Kiedy u nich pojawiały się duszności, lekarz czasami przez pierwsze 2-3 dni zalecał większe dawki, tzw. uderzeniowe, żeby szybko złagodzić objawy, a potem je zmniejszał. Co do kolejności leków – zawsze podawałam najpierw Ventolin. Działa szybko, rozszerza oskrzela i pozwala Nebbudowi skuteczniej zadziałać. Mi powiedziano, żeby odczekać 5-10 minut między jednym a drugim lekiem.