Tak, Orlifique jest lekiem dwuskładnikowym, co oznacza, że zawiera dwie aktywne substancje – levonorgestrel i ethinylestradiol.
Temat jest powiązany z: https://medyk.online/lek/orlifique/czy-orlifique-to-tabletki-dwuskladnikowe
Tak, Orlifique jest lekiem dwuskładnikowym, co oznacza, że zawiera dwie aktywne substancje – levonorgestrel i ethinylestradiol.
Hej dziewczyny, mam pytanie, bo lekarz mi przepisał Orlifique, ale ja w sumie nie spytałam, czy to są tabletki dwuskładnikowe. Nie znam się na tym za bardzo, a nie chcę szukać w ulotkach, bo to zawsze tyle tekstu i wszystkiego mi się odechciewa. Możecie mi powiedzieć, czy to są te z dwoma hormonami? Czy to raczej coś w stylu minipigułki? Może któraś bierze i może coś podpowiedzieć? Dzięki!
Tak, Orlifique to tabletki dwuskładnikowe, zawierają lewonorgestrel i etynyloestradiol. Czyli masz tam zarówno progestagen, jak i estrogen. Czyli klasyczna antykoncepcja hormonalna.
Ale powiem Ci szczerze, że ja brałam je przez pół roku i niestety mi nie podeszły. Na początku było spoko, ale potem zaczęłam mieć bóle głowy, które pojawiały się jakoś 2-3 godziny po wzięciu tabletki. Na początku myślałam, że to przypadek, ale jak się zaczęło powtarzać co wieczór, to mnie zaczęło irytować. Lekarka mówiła, że to może minąć po pierwszych 2-3 miesiącach, ale jakoś nie minęło. Zmieniłam potem na inne i było lepiej.
Ale! Mam koleżankę, która bierze Orlifique już ponad rok i jest mega zadowolona. Twierdzi, że to najlepsze tabletki, jakie miała, cykl jej się unormował, zero bóli miesiączkowych, cera piękna, a do tego mówi, że nie ma żadnych skutków ubocznych. Także różnie to bywa, organizm organizmowi nierówny.
Tak, Orlifique to dwuskładnikowe tabletki antykoncepcyjne, ale jak to się mówi – diabeł tkwi w szczegółach.