Czy Segosana to antybiotyk?

Nie, Segosana nie jest antybiotykiem; to lek przeciwwirusowy zawierający oseltamiwir, stosowany w leczeniu i profilaktyce grypy typu A i B.

Temat jest powiązany z: https://medyk.online/lek/segosana/czy-segosana-to-antybiotyk

Lekarz przepisał mi Segosanę, bo mam grypę i czuję się jak przejechana przez czołg. Z ciekawości sprawdziłam w ulotce, ale nigdzie nie widzę, czy to jest antybiotyk, czy coś innego. Nie znam się na lekach, więc pytam tutaj – czy Segosana to antybiotyk? Jak ktoś brał, to chętnie posłucham Waszych doświadczeń.

Nie, to nie jest antybiotyk, tylko lek na wirusy, ale skąd ja to wiem? A no z doświadczenia, bo jak moje dzieci przynoszą grypę z przedszkola, to się czuję jak w laboratorium biologicznym. Zawsze było tak, że jak lekarz przepisywał antybiotyk, to miałam potem w domu dodatkowy cyrk z probiotykami, bo wiadomo – antybiotyk wszystko w organizmie rozwala.

A Segosana to co innego – to na wirusa, nie na bakterie. U mnie pomogła w miarę szybko, tylko pamiętam, że miałam mdłości. Także nie myl tego z antybiotykiem, bo na grypę to i tak by Ci nie pomógł. Lepiej pij dużo wody, odpoczywaj i daj sobie czas na wyzdrowienie.

Ludzie, co za czasy, że w ogóle zadaje się takie pytania! :laughing: Segosana to NIE antybiotyk, tylko lek przeciwwirusowy, konkretnie oseltamiwir. To działa na grypę, ale pod warunkiem, że weźmiesz go na samym początku choroby. Jak już jesteś w połowie umierania, to nic Ci nie pomoże.

Pamiętam, że kiedyś moja żona też nie ogarniała i myślała, że jak bierze Segosanę, to może sobie darować odpoczynek i od razu wrócić do pracy. No i co? No i skończyło się tak, że dostała zapalenia oskrzeli i dopiero wtedy lekarz musiał jej dać prawdziwy antybiotyk. Także morał jest taki – leki to jedno, ale jak masz grypę, to masz chorować jak człowiek, a nie kombinować, że „może przejdzie samo”.