Wellbutrin może pomóc w leczeniu różnych zaburzeń, głównie w przypadku depresji jednobiegunowej. Skuteczność leku zależy od indywidualnych cech pacjenta, nasilenia objawów i odpowiedzi organizmu na terapię.
Sama u siebie podejrzewam zaburzenie osobowości borderline, chociaż lekarze oficjalnie zdiagnozowali u mnie zespół stresu pourazowego (PTSD), ADHD, ciężką depresję i chorobę afektywną dwubiegunową. Biorę Wellbutrin 150 mg rano i do tego Lamitrin 200 mg dwa razy dziennie.
Pracuję na pełny etat w sprzedaży, studiuję zaocznie, a od roku mieszkam z ojcem mojej 6-letniej córki. I powiem Wam szczerze – zanim zaczęłam brać ten lek, było bardzo źle. Naprawdę źle. Nasz związek był na granicy rozpadu. Ja byłam ciągle wściekła, chorobliwie zazdrosna, impulsywna, kompulsywna… Miałam dwa poważne epizody samobójcze w ciągu jednego miesiąca.
Wellbutrin to jedyne, co zadziałało. Żaden wcześniejszy lek nie przyniósł efektu, a próbowałam wielu. Ten lek nie tylko pozwolił mi przetrwać, ale wręcz – odzyskałam życie. Czuję, że znowu jestem sobą. Po prostu żyję. Uśmiecham się. Potrafię myśleć racjonalnie. Zaczęłam układać swoje życie, odbudowuję relacje.
Biorę ten lek od pół roku. Dostałam go z powodu ADHD i depresji. I serio – czuję się lepiej niż kiedykolwiek od czasów dzieciństwa. Mam ogromną motywację, więcej energii, zero myśli samobójczych, a do tego… zaczęłam mniej jeść i schudłam!
Wcześniej przez 5 lat brałam Lexapro (czyli escitalopram) na lęki i ataki paniki. Pomagał na stany lękowe, ale niestety bardzo przytyłam i miałam też inne skutki uboczne, które mocno mi przeszkadzały – czułam się otępiała, senna, jakbym była „nie do końca sobą”.
Wellbutrin to zupełnie inna bajka. Czuję się lekka – nie tylko fizycznie, ale psychicznie. Nie chcę zapeszać, ale chyba pierwszy raz od wielu lat czuję się naprawdę… normalnie. Bez tej mgły w głowie, bez zamulenia, bez tego wiecznego „muszę się zmusić”.